ВДОСКОНАЛЕННЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО СЕРЕДОВИЩА ТУРИСТИЧНОЇ СКЛАДОВОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ К. В. Бровкова, О. Г. Бровкова, к. е. н, доц., І. І. Соколи, д. е. н, доц
Одеський Національний Політехнічний Університет, м. Одеса
У сучасних умовах розвиток туристичної складової економіки є одним з найбільш динамічних, що обумовлено процесами глобалізації, підвищенням стандартів життя, масштабними інвестиціями у привабливі туристичні регіони, підвищенням мобільності населення.
В роботі туристичної галузі можна виділити наступні проблеми, що стримують її розвиток. Серед них:
• відсутність розгалуженої системи інформаційно - рекламного забезпечення діяльності галузі та туристичних представництв за кордоном;
• відсутність цивілізованих умов перетину кордону та несприятливий візовий режим для іноземних туристів;
• податкове законодавство, що не сприяє вкладенню інвестицій в інфраструктуру туризму та санаторно-курортний комплекс;
• недоліки в системі регіонального управління ;
• необхідність передання частини повноважень органам місцевого самоврядування.
• недостатній рівень розвиненості мережі та об'єктів туристичної інфраструктури;
• низький рівень обслуговування, зумовлений загальною кваліфікацією працівників галузі.
Для удосконалення рекреаційно-туристичної діяльності велике значення має інформація про навколишнє середовище, яке включає демографічні, науково-технічні, політико-правові, соціально-культурні, природні та економічні фактори. До того ж усі фактори макро - та мікросередовища взаємопов'язані і взаємообумов - лені. Тому всі дані повинні бути зосереджені у відповідних інформаційних центрах, об'єднаних в єдину інформаційну систему. Ця система повинна бути повна, зрозуміла у використанні та загальнодоступна.
Головними зовнішніми чинниками, які стримували і продовжують стримувати розвиток туризму в Україні, є млявість економі - чних реформ, несприятливість наявних умов для підприємництва взагалі та туристичного зокрема, недосконалість і навіть певна агресивність нормативно-правового поля і, як наслідок, - відсутність потрібних інвестицій для розвитку туризму - як внутрішніх, так і іноземних.
Саме ці зовнішні та внутрішні чинники можуть бути базою, на основі якої розроблятимуться пропозиції щодо виходу галузі з кризового становища та слугувати вказівниками подальших напрямків її розвитку. І цими пробле-мами не можна нехтувати, адже Україна, з її унікальним історичним мину-лим, з її неповторним мальовничим ландшафтом та гостинними людьми, є ідеальним простором для розвитку туризму.
Поряд з цими проблемами виникли додаткові труднощі, пов'язані з поширенням глобальних кризових явищ
Проблеми, які існують на цей час в туристичному бізнесі, потребують вирішення як на макрорівні, мезорівні, так і на макрорів - ні. На макрорівні це стосується механізмів державного регулювання, які повинні бути спрямовані на стабілізацію економічного середовища в країні; на мезорівні - раціональне використання туристичного потенціалу території та підтримка місцевими органами влади, можливостей мобілізації наявних і прихованих резервів для утримання даного бізнесу в умовах кризи; на мікрорівні - пошук інструментів, заходів та швидке реагування на прояви негативних тенденцій в економіці та галузі.
Розвиток туристичної галузі буде сприяти підвищенню ефективності всієї економіки України.