Запрошуємо розробників корисного устаткування до співпраці

ЯК ПРАВИЛЬНО РОЗРАХУВАТИ БЮДЖЕТ НА РЕКЛАМУ

Більшість рекламодавців збільшують витрати на рекламу, якщо справа йде добре, натомість зменшують їх, коли виникають труднощі (щоб заощадити кошти). Тим часом, "врізаючи" запланований рекламний бюджет, бізнесмени власноруч скорочують обсяг свого потенційного продажу...

Визначаючи обсяг відрахувань на рекламу, ви можете скористатися різними способами.

Спосіб перший. Орієнтуйтеся на суми коштів, які вам вдасться "викроїти", якщо загалом коштів обмаль.

Спосіб другий. Складіть рекламний бюджет, відштовхуючись від планованого обсягу продажу.

Спосіб третій. Прийміть аргументовані розрахунки рекламної агенції, яка розробить вам рекламну кампанію.

Спосіб четвертий. Проаналізуйте минулорічні рекламні видатки і, залежно від актуальної ситуації, заплануйте або такий самий, або більший (чи менший) обсяг цьогорічних витрат.

Спосіб п'ятий (дуже зручний для тих, хто вперше самотужки взявся до реклами). Скористайтеся рекламним бюджетом конкурентів чи колег-підприємців як зразком.

Спосіб шостий. Встановіть певний відсоток відрахувань на рекламу, виходячи з обігу коштів, величини прибутків та специфіки діяльності фірми. Наш молодий ринок ще не виробив своїх оптимальних коефіцієнтів, але в будь-якому разі можна орієнтуватися на універсальні світові показники, що їх подають іноземні фахові джерела.

ДЕЯКІ ЗАКОНОМІРНОСТІ

Зазвичай витрати на рекламу збільшують тоді, коли: створюють нову фірму; конкуренція стає жорсткішою; фірма розширює географію діяльності (тобто з 'являються нові зони рекламного впливу). Що більше засобів реклами ви збираєтеся використати в рекламній кампанії, то більших коштів ця кампанія буде вимагати.

У планованому рекламному бюджеті завжди треба резервувати ще 15% на непередбачені видатки. Дивно, але в бізнесі такі витрати найчастіше виникають саме під час рекламування своїх товарів чи послуг...

Фірмовий стиль

Фірмовий стиль – це сукупність прийомів (графічних, колірних, пластичних, акустичних, відео), яке забезпечує єиний стиль та образ для всіх виробів фірми і заходів, він покращує можливість запам’ятовувати, сприймати покупцями, партнерами, іншими незалежними спостерігачами не тільки товари фірми, але і всю її діяльність і відрізняти від конкурентних фірм.

Фірмовий стиль – це частина образу компанії, що необхідна для виділення фірми та її продукції серед різноманіття інших. Це засіб формування іміджу фірми та її корпоративної культури. По фірмовому стилю завжди можна визначити, які люди працюють в компанії, наскільки фірма поважна і навіть чого від неї можна очікувати.

Дотримання компанією фірмового стилю позитивно позначається на довірі споживача, тому що вважається, що це показник організованості і порядку, як у виробництві, так і в будь-якому іншому напрямку діяльності.

Що дає Вам використання фірмового стилю?

Впізнаваємість. Фірмовий стиль дозволяє споживачу без особливих зусиль впізнати потрібний товар (послугу) за деякими зовнішніми ознаками.

Довіра клієнтів. Якщо споживач хоча б раз упевнився у якості товарів (послуг), то ця довіра буде в значній мірі поширюватися на всю іншу продукцію фірми. Сама наявність фірмового стилю викликає у споживачів думку про солідність фірми.

Реклама. Наявність фірмового стилю підвищує ефективність реклами. Окрім того всі об’єкти, які містять елементи фірмового стилю, вже є самі по собі рекламою.

Основні компоненти фірмового стилю:

Логотип

Текстовий знак

Колірна палітра (фірмові кольори)

Фірмовий шрифт

Візитна картка

Фірмовий бланк

Конверт

Додаткові компоненти фірмового стилю:

Рекламний символ фірми (визначений персонаж або образ, закріплений за фірмою, який виражає суть її діяльності)

Папка

Буклет

Плакат

Сувенірна продукція

Пакування (або пакувальний папір)

Інформаційний лист і прайс-лист

Сайт

Пакети

Зовнішня реклама

Оформлення інтер’єру

Оформлення автотранспорту

Різні компоненти у різному поєднанні можуть використовувати для створення свого особистого імджу як великі, так і малі фірми. Фірмі, яка тільки започаткувала свою діяльність, не дуже необхідні папки з фірмовим стилем, можна обійтись звичайним скорозшивачем. А ось логотип (графічний або текстовий) необхідний (причому, якщо ви не хочете, щоб розроблений і розкручений вами логотип або торгову марку використали в своїх цілях конкуренти, варто заздалегіть подбати про його реєстрацію), якщо фірма збирається існувати на ринку серйозно та надовго.

Коли потрібно розробляти фірмовий стиль?

Є два погляди на те, коли потрібно розробляти власний фірмовий стиль:

- відразу, як тільки створилась фірма;

- по мірі накопичення достатньої кількості ресурсів і визначення видів діяльності.

Правильним підходом є приділення уваги фірмовому стилю спочатку, починаючи з перших днів створення фірми. Ви реєструєте фірму з певною назвою, ця назва – вже являється носієм певного стилю. Далі – Ви замовляєте печатку фірми, яка теж являється носієм фірмового стилю... і т. д., на кожному кроці по створенню своєї фірми ви зустрічаєтесь з дилемою: замислитися над привнесенням фірмового стилю в те, що ви створюєте чи відкласти це на потім? Якщо Ви не приділяєте уваги створенню фірмового стилю свого підприємства, стиль все рівно створюється, але безсистемно, хаотично. Іншими словами – Ви створюєте поганий стиль. Чим довше це продовжиться, тим складніше це буде виправити.

Ціноутворення в малому бізнесі

Якщо ви продаєте товар чи послуги, ціна, яку ви берете з покупця, безпосередньо впливає на успіх вашої справи. На жаль, ціноутворення - один з найважчих для розуміння аспектів ведення малого бізнесу. Багато власників малого бізнесу розраховують свої основні витрати, а потім довільно призначають ціну. Проте такі ціни можуть призвести до несподіваних результатів. Час, витрачений на оцінку всіх факторів, які можуть вплинути на вашу ціну - від ваших витрат та іміджу до ціни, яку готові заплатити покупці - допоможе вам забезпечити розробку ефективної стратегії ціноутворення.

В малому бізнесі існують дві загальноприйняті формули ціноутворення - це сума прямих витрат, накладних витрат і прибутку, та подвоєна оптова ціна. На жаль, ці формули недостатньо ефективні з таких причин:

Вони не враховують приховані витрати й інші фактори, які ви повинні врахувати при визначенні цін.

Вони не враховують, що ціна, яку ви встановлюєте, пов'язана з тим, що можуть заплатити покупці.

Вони не враховують психологічний фактор. Покупці не завжди приймають логічні рішення при покупці. Наприклад, іноді вони порівнюють якість і ціну - якщо ціна занадто низька, вони можуть підозрювати, що якість товару не відповідає стандартам і не будуть купувати товар "за зниженими цінами".

Очевидно, що вам необхідно врахувати прямі витрати, такі як вартість продукції, обладнання та працезатрати. Але багато представників малого бізнесу не враховують непрямі витрати. Нижче наведені деякі з них:

Меблі та обладнання

Канцтовари, візитки, офісне приладдя

Підписка на друковані матеріали

Членство в професійних організаціях

Пошта, доставка експрес пошти, кур'єрська служба

Витрати на телефон, факс

Друк матеріалів

Програмне забезпечення

Витрати на ділові поїздки й транспортування

Послуги консультантів

Ваш час.

Коли ви визначили, у що вам обійдеться продаж вашого продукту, настав час досліджень. Вам потрібно дізнатися, які ціни на подібний товар на ринку. Це можна зробити шляхом покупки чи опитування конкурентів. Будьте уважні при з'ясуванні того, як ваші конкуренти пропонують свою продукцію. Чи застосовують вони індивідуальний підхід, пропонують можливість повернення товару, безкоштовну доставку? Усі ці фактори впливають на прийняття рішень покупцями.

Якщо ви продаєте товар за низькою ціною, то не будете пропонувати багато додаткових послуг і отримаєте прибуток за рахунок кількості товару, що продається. Багато фахівців вважають, що це небезпечно для малого бізнесу, тому що конкуренція з організаціями, які мають великий оборот, може привести до збивання цін. Наприклад, невеликий магазин канцелярських товарів чи незалежний магазин апаратури не можуть отримувати прибуток, призначаючи такі ж ціни, як лідер у галузі.

Якщо ви вирішили призначити максимально високу ціну в спектрі існуючих на ринку, вам необхідно підвищити цінність товару, який ви продаєте. Це можливо за рахунок додаткових послуг, пропонованих разом із вашою продукцією. Ви можете вважати, що не можете дозволити собі пропонувати щось додаткове, але часто це дозволяє привернути увагу до того, що ви продаєте, наприклад, гарантійний сервіс, своєчасна модернізація, висока якість продукції, додаткові можливості товару. Часто цього досить, щоб висока ціна була виправдана для покупця.

Багато підприємств сфери послуг працюють за менші гроші, ніж хотіли б, тому що хочуть розвивати стосунки з клієнтами. Це може бути не зовсім вірно. Якщо ви створили нове підприємство з низькими цінами, важко змінити репутацію. Іншими словами, якщо ви домовляєтесь зі своїми покупцями про визначену ціну, швидше за усе вони не дозволять вам змінити її. Пошукайте інші способи бути незалежним - чудовий сервіс, висока якість, інші фактори, які підвищують ціну.

Розрахунок за відпрацьованим часом чи обсягом робіт зазвичай залежить від вашого роду діяльності, у різних галузях це робиться по-різному. Ви повинні провести дослідження і з'ясувати, що є більш загальноприйнятим для вашого бізнесу. Деякі приклади переваги одного методу перед іншим:

Якщо характер роботи такий, що клієнт може захотіти внести зміни в хід робіт після виконання половини роботи або всієї роботи, вам краще призначити ціну за відпрацьованим часом. Наприклад, ви займаєтеся обробкою текстів і витрачаєте кілька днів на друкування великих за обсягом тез для аспіранта. Після того, як ви закінчили роботу, він знову прийшов до вас з деякими виправленнями для фінальної версії документа. Якщо ви призначили ціну за обсягом роботи, ви повинні працювати додатковий час за ті ж гроші. Якщо ви призначили ціну за відпрацьований час, ви отримаєте плату за додатковий час.

Якщо призначена вами ціна за відпрацьованим часом відлякує покупця, можна призначити ціну за об'ємом роботи. Наприклад, якщо ви створюєте рекламний буклет, і припускаєте, що це забере у вас дві години, ціна в 125 доларів за годину може бути занадто висока, у той час як пропозиція фіксованої ціни 250 доларів за всю роботу виглядає більш розумною.

Щоб призначити ціну, вам необхідно знати, скільки часу вам знадобиться на виконання роботи. Якщо у вас ще немає такого досвіду, поцікавтеся, як це роблять ті, хто займається подібною справою.

Ця проблема часто зустрічається в бізнесі послуг. Ви не можете забрати свої послуги назад, якщо вже надали їх. Це пояснює той факт, що багато підприємств у сфері послуг беруть оплату наперед. Зазвичай домовляються про оплату одної третини від суми під час підписання контракту, ще одна третина оплачується після виконання половини обсягу робіт, і остання третина після завершення робіт.

Додати коментар

Реквізити Майстерні своєї справи

Адреса і телефони:

Україна, Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. Куколівське шосе 5/1А,
тел./факс +38 (05235) 7 41 13,
+380 (68) 408 39 56 — будівельне обладнання, шлакоблочні вібропреси
+380 (50) 984 5 684 — будівельне обладнання, шлакоблочні вібропреси
+380 (67) 561 22 71 — решта обладнання
ICQ: 491675177
e-mail: msd@inbox.ru