страница на русском: Физико-химические свойства топлив
Физико-хімічні властивості палив
Основним недоліком ДМЕ є мала кінематична в’язкість (на порядок менший, ніж у ДТ) і пов’язана з цим знижена змащуюча здатність, в результаті чого важко герметизація рухомих вузлів ущільнення паливної апаратури (ТА), а також підвищується схильність до задиракам прецизійних пар, що труться. Для усунення цього недоліку в конструкції ТА приймаються спеціальні заходи, наприклад, підвод до плунжерних парів масла під тиском з метою їх ущільнення, а також підмішування до ДМЕ спеціальної протівозадирной присадки «Любризол 459А». За зарубіжними даними, присадка сприяє також збільшенню кінематичної в’язкості ДМЕ до рівня дизельного палива.
До сприятливих
В теперішній час в низці країн відпрацьовуються способи пристосування двигунів до роботи на ДМЕ. Наприклад, в Данії вже проводяться експлуатаційні випробування пристосованих до роботи на ДМЕ міських автобусів. У наший країні роботи по перекладу дизелів на ДМЕ ведуться в ініціативному порядку з 1996 р. в НІІД, який має багаторічний досвід створення дизелів спеціального призначення. Очікується, що в результаті цієї роботи буде забезпечено радикальне зниження токсичності автомобільних двигунів до рівня зарубіжних норм на 2000 р.
Впровадження ДМЕ в якості моторного палива на міському транспорті є комплексним завданням, що вимагає координації діяльності ряду міністерств і відомств. Тому в Міннауки була представлена програма робіт по адаптації двигунів до роботи на ДМЕ, розробці технології і виробництву ДМЕ, по організації необхідної інфраструктури і т.д.
В теперішній час виконані наступні етапи:
- підтверджені отримані за кордоном екологічні характеристики двигуна при роботі на ДМЕ;
- проведена адаптація автомобільного двигуна і визначені його параметри при роботі на ДМЕ;
- виготовлений макет вантажного автомобіля з двигуном, що працює на ДМЕ і дизельному паливі.
Для створення екологічно чистого автомобіля був використаний «АМО ЗІЛ» 5301 («Бичок») з дизелем